Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Geen garantie bij 'veelvoudig gebruik' bij Bax-shop

23-04-2016
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
1245 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
Thomas le Clercq is een echte muziekliefhebber. In de zomer bezoekt hij festivals, tijdens het sporten luistert hij muziek en ook thuis staat zijn harde schijf vol met technodeuntjes. In juli 2013 koopt Thomas een Sennheiser HD25 II hoofdtelefoon van €189 bij Bax-shop om nog meer muziek te luisteren. Twee jaar later gaat de hoofdtelefoon stuk binnen de garantie, maar Bax-shop vergoedt niks.
Drie jaar garantie
Na twee jaar gaat het snoertje stuk en Thomas stuurt zijn Sennheiser koptelefoon op naar Bax-shop. De winkel zegt dat het snoertje kapot is gegaan wegens veelvoudig gebruik. Ze geven hem de optie om voor €100 de hoofdtelefoon te laten repareren of hij kan voor €50 de kapotte hoofdtelefoon teruggestuurd krijgen. Hier is Thomas het niet mee eens. Bij aanschaf op de website van Bax-shop is hem '3 jaar Bax-shop garantie' beloofd.
'Veelvoudig gebruik'
Na veel onduidelijke telefoontjes en een aangetekende brief waar niet op wordt gereageerd schrijft Thomas een mail naar ons. Wij zochten het voor Thomas uit en inderdaad: 'veelvoudig gebruik' is geen legitieme reden om de garantie te laten vallen. Bax-shop is het hier niet mee eens. Deze reden staat zelfs op hun website in de voorwaarden. Daar staat echter niet wat Bax-shop verstaat onder 'veelvoudig gebruik'. Thomas had dus eigenlijk zijn hoofdtelefoon minder vaak moeten gebruiken.
Confrontatie
Na een sportieve ochtend in de sportschool gaan Rutger en Thomas onderweg naar Goes. Thomas is al maanden bezig om dit probleem op te lossen met het bedrijf. Woordvoerder Patrick Hermus van Bax-shop legt uit dat het snoertje van Thomas' hoofdtelefoon defect is en hier maar drie maanden garantie op zit, omdat dit een vervangbaar onderdeel is. Op de hoofdtelefoon zelf zit wel drie jaar garantie. Tijdens de confrontatie blijkt dat Bax-shop dit op hun website had moeten vermelden. Wij kaarten ook aan dat de reden 'veelvoudig gebruik' geen geldige reden is, ook dit belooft Bax-shop op hun website te wijzigen. Bovenop de gemaakte excuses krijgt Thomas een nieuwe Sennheiser hoofdtelefoon en een taart!
Belbus nodig?
Heb jij ook de Belbus nodig? Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of mail naar belbus@vara.nl .
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor