Uit de gesprekken tussen de Consumentenbond en Transavia is geconcludeerd dat Transavia haar klanten opnieuw gaat informeren over hun rechten bij geannuleerde vluchten. Klanten die door onvolledige informatie extra kosten hebben gemaakt, krijgen dat vergoed.
Transavia past haar informatie aan nadat de Consumentenbond kritiek had geuit over de onvolledigheid van haar annuleringsberichten. Reizigers wiens vlucht door Transavia werd geannuleerd, kregen vaak de keuze tussen geld terug óf een vlucht na de zomer. Maar de luchtvaartmaatschappij moet meer opties bieden. Zo mogen reizigers ook een andere vlucht kiezen tijdens de zomervakantie. En als er rondom hun oorspronkelijke reisdatum geen Transavia-vlucht beschikbaar is, desnoods met een andere luchtvaartmaatschappij. Eventueel bijkomende kosten zijn voor Transavia.
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: "Transavia liet in eerste instantie deze keuzes weg, waardoor klanten uit eigen zak duurdere vervangende vluchten boekten. Wij zijn daarop in gesprek gegaan met Transavia. Gelukkig zag Transavia in dat ze fout zat en heeft ze toegezegd dit alles te herstellen. De eerste verbeterde mails zijn de deur al uit en de informatie op de site van Transavia is inmiddels aangepast. Daar zijn we ontzettend blij mee."
Reizigers die eerder onvolledige informatie kregen, worden door Transavia benaderd en alsnog geïnformeerd over al hun rechten. Consumenten die extra kosten hebben gemaakt of gaan maken voor een alternatieve vlucht, kunnen dat claimen bij Transavia. Ook zal de luchtvaartmaatschappij klanten wijzen op hun recht op compensatie volgens de Europese verordening.
Bron: Consumentenbond
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!