Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Geadresseerde reclamepost valt slecht'

28-05-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
71 keer bekeken
  •  
post brievenbus 930x520
Consumenten ergeren zich groen en geel aan geadresseerde reclamepost, die meestal ongeopend bij het oud papier belandt. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond, die bedrijven oproept klant- en milieuvriendelijker alternatieven te zoeken.
Volgens de Consumentenbond stuurt de Nationale Postcode Loterij verreweg de meeste reclame. Liefst 79 procent van de ondervraagden kreeg in het afgelopen halfjaar post van dit bedrijf. Op loterijen die consumenten probeert over te halen loten te kopen, zit 91 procent van de ondervraagden niet te wachten, zo blijkt uit het onderzoek.

Irritatie

Consumenten storen zich aan de zinloosheid van ongeadresseerde post en het feit dat het niet milieuvriendelijk is. Dat NEE-NEE-stickers ermee omzeild worden, leidt ook tot irritatie, aldus de Consumentenbond.

Goede doelen

Ook goede doelen sturen veel geadresseerde reclamepost. 85 procent van de ondervraagden vindt het vervelend dat zij op die manier giften proberen los te peuteren. ANP

Meer over:

reclame, reclamepost
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!