Frozen en Star Wars stuwen omzet Hasbro
18-07-2016
• leestijd 1 minuten
Speelgoed- en spelletjesfabrikant Hasbro heeft opnieuw een goed kwartaal achter de rug. Het bedrijf achter Monopoly, Yahtzee en Play-Doh blijft profiteren van de aanhoudende populariteit van Star Wars en Frozen, waardoor ook het speelgoed rond die films vorig kwartaal goed bleef verkopen.
Boven verwachting
Hasbro meldde maandag een omzet van 879 miljoen dollar over het tweede kwartaal. Dat was 10 procent meer dan een jaar eerder. De nettowinst steeg met een kwart naar 52 miljoen dollar. Daarmee overtrof het bedrijf op beide vlakken de verwachtingen van analisten.
Frozen
De opbrengsten van wat Hasbro bestempelt als jongensspeelgoed groeiden met 4 procent, vooral dankzij Star Wars en Nerf-wapens. Bij meisjes blijven kleding en poppen rond Disney-hit Frozen onverminderd populair. De omzet in het meisjessegment nam met 35 procent toe.