Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ford misleidde klanten met verouderd navigatiesysteem

10-10-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
75 keer bekeken
  •  
Ford logo 930x520
Ford heeft een tik op de vingers gekregen van de Reclame Code Commissie (RCC). De autofabrikant is volgens de uitspraak misleidend te werk gegaan in reclames voor navigatiesysteem SYNC 3.
De zaak kwam aan het rollen door de Consumentenbond. Die had ontdekt dat Ford in Nederland nieuwe wagens aan de man bracht met een verouderd navigatiesysteem. De routekaarten van de ingebouwde systemen waren soms wel vier jaar oud, terwijl de kopers van de auto dachten over een actueel systeem te beschikken. Volgens de Commissie had Ford de informatie over de verouderde kaarten niet achter mogen houden.

'Compensatie voor gedupeerden'

De Consumentenbond heeft Ford meteen gevraagd welke maatregelen het bedrijf neemt en of het gedupeerden compenseert. Bijvoorbeeld door de komende updates gratis ter beschikking te stellen en klanten zo nodig te helpen bij het updaten. Ford heeft niet op de vragen gereageerd, maar stelde wel een update met nieuwere kaarten beschikbaar. Ook heeft de bond gehoord dat Ford in beroep gaat tegen de uitspraak van de commissie. ANP

Meer over:

ford, navigatie
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!