Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Explosieve stijging mobiele oproepen Kindertelefoon

09-02-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
4526722.jpg
Het aantal mobiele telefoontjes naar De Kindertelefoon is afgelopen maand explosief gegroeid. Dat komt doordat kinderen en jongeren sinds 1 januari de hulplijn ook met hun mobiele telefoon gratis kunnen bellen.
Bijna driekwart (74 procent) van de 19.334 gesprekken ging via een mobiele telefoon. Het waren er meer dan 14.000 tegen 1300 in december.
De Kindertelefoon is erg blij dat kinderen en jongeren nu gratis mobiel kunnen bellen. Een gesprek duurt gemiddeld acht minuten. Dat kostte de kinderen tot dit jaar, afhankelijk van provider en soort abonnement, tussen 1,50 en 10 euro. Bovendien zijn ze niet langer afhankelijk van hun beltegoed, wat vooral belangrijk is in acute situaties. De hulpdienst is niet alleen telefonisch bereikbaar, kinderen kunnen ook chatten.
Kinderen en jongeren kunnen elke dag tussen 14.00 en 20.00 uur bij De Kindertelefoon terecht voor hulp, advies en ondersteuning bij vragen over onder andere pesten, mishandeling, relaties en problemen thuis.
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor