Eén op zeven pakketjes wordt op de verkeerde dag geleverd
24-08-2021
•
leestijd 1 minuten
•
1050 keer bekeken
•
Het afgelopen jaar werd 14 procent van de pakketjes niet geleverd op de afgesproken dag. Vooral buitenlandse bezorgdiensten leverden pakketjes vaak te laat af. Winkels met eigen bezorgdiensten presteerden het best. Dat meldt NU.nl, op basis van gegevens van marktonderzoeker Multiscope.
Buitenlandse bezorgdiensten als UPS, DPD, GLS en bpost leverden 22 procent van de pakketjes op een verkeerde dag. Bij PostNL gaat het om 15 procent en DHL doet het met 13 procent iets beter. Winkels met een eigen bezorgdienst, zoals Albert Heijn en Coolblue, leveren zo goed als alle pakketjes op de juiste dag af.
Te laat
Een kwart van de pakketjes kwam te laat aan. De minst punctuele met 19 procent zijn weer UPS, DPD, GLS en bpost. PostNL en DHL doen het met 14 en 15 procent wat beter. Kleine bezorgers bezorgen maar liefst 58 procent van de pakketjes te laat.