Vele duizenden gedupeerden wachten nog altijd op geld van hun geannuleerde reis door corona. Vooral buitenlandse luchtvaartmaatschappijen en platforms die vliegtickets verkopen komen maar niet over de brug, meldt BNR Nieuwsradio na navraag bij claimclubs.
Sommige luchtvaartmaatschappijen keren wel het geld van en geannuleerde reis terug aan de bemiddelaar, volgens Remco Kuilman, oprichter van juridisch hulpverlener Aviclaim. Vervolgens worden consumenten van het kastje naar de muur gestuurd. "Luchtvaartmaatschappijen verwijzen naar het boekingsplatform en andersom", stelt Kuilman. Juist bij boekingsplatforms is het lastig om geld terug te krijgen. Dat ziet ook Hendrik Noorderhaven, directeur van EUclaim.
Alleen bij deze twee organisaties gaat het volgens BNR al om zeker 3500 gedupeerde consumenten. Het totale aantal ligt waarschijnlijk nog een stuk hoger. Bij Aviclaim en EUclaim loopt de schade al op tot boven de 2 miljoen euro, aldus de nieuwszender.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!