Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

De teller tikt door bij ConsumentenClaim

07-12-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
ns trein 930 x 520
De klachten over de volle spitstreinen van de NS blijven binnenkomen bij ConsumentenClaim. Volgens directeur Stef Smit staat na een week de teller op circa 6600 meldingen.
Overvolle treinen
Deze week stuurt de organisatie haar claimbrief naar de Nederlandse Spoorwegen. Zij doet dit omdat veel treinreizigers in de spits moeten staan, terwijl het spoorbedrijf een inspanningsverplichting heeft om mensen een zitplaats te bieden.,,Van de 6600 klagers reist 43 procent dagelijks met de trein. Tweederde geeft hiervan aan dat ze vijf keer of meer per week moeten staan in de spits. Dat is ontzettend veel,'' aldus Smit.
Reizigers klagen het meest over drukke treinen op trajecten naar Utrecht, Den Haag en Amsterdam. Wie in de trein stapt, heeft vooral op de stations Utrecht, Haarlem, Leiden, Eindhoven en Den Bosch kans om in een volle trein terecht te komen.Dat de claim wordt ingediend, betekent nog niet dat mensen hun klachten niet meer mogen melden ,,Dat kan altijd nog,’’ aldus Smit.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor