Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

De Nieuwe Pers online

11-02-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
krant_22.jpg
De Nieuwe Pers (DNP), de digitale doorstart van wijlen gratis dagblad De Pers, is sinds maandag online. DNP is anders dan zijn voorganger allesbehalve een krant in de ouderwetse zin van het woord. Het is een app waarbij lezers zich persoonlijk abonneren op de stukken van journalisten.
Abonnement op journalist, niet op hele krant
Het project begint met 11 redacteuren die allen over hun eigen onderwerpen schrijven. Lezers sluiten voor 1,79 euro per maand of 16,99 euro per jaar een abonnement af op een journalist. In de loop van het jaar hopen initiatiefnemers Jan-Jaap Heij en Ben Rogmans meer redacteuren aan zich te binden. DNP, vooralsnog alleen voor iPhone- en iPad-gebruikers beschikbaar, belooft op een innovatieve manier digitale kwaliteitsjournalistiek te brengen.
Crowdfunding
In maart 2012 ging De Pers na 5 jaar ter ziele. De gratis krant was niet meer rendabel. Een doorstart op papier bleek al snel onhaalbaar, door een gebrek aan adverteerders. Na meerdere gestrande financieringspogingen, kwam DNP uiteindelijk tot stand dankzij crowdfunding. Particuliere sympathisanten brachten ruim 24.000 euro bijeen voor de ontwikkeling van de techniek achter de app.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!