Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ConsumentenClaim dreigt Nuon met procedure

29-08-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
logo-nuon_01.jpg
Mocht Nuon zijn Natuurstroom-klanten onvoldoende compenseren dan overweegt belangenorganisatie ConsumentenClaim een collectieve procedure voor de gedupeerden te beginnen. Dat liet de organisatie vrijdag weten. Nuon erkende deze week vele klanten onvoldoende te hebben geïnformeerd over hun stroomcontract.
Klanten die tussen 1996 en 2002 een zogeheten Natuurstroom-contract hebben afgesloten, dachten dat zij met de meerprijs die zij betaalden, spaarden voor investeringen in groene stroom. Maar dat klopt al ruim 10 jaar niet meer. De toeslag op de stroomprijs wordt sinds 2002 gestoken in groencertificaten.
Het is nog onduidelijk of en hoe Nuon zijn klanten gaat compenseren. ConsumentenClaim vindt dat de gedupeerden de door hen vanaf 2002 betaalde toeslag moeten terugkrijgen. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!