De Consumentenbond wil hard optreden tegen bedrijven die misbruik maken van het 'Beste koop'-logo van de Consumentenbond, maar ook andere beeldkenmerken van de organisatie.
De bond wil een vergoeding vragen van bedrijven die op betrouwbare wijze met het logo adverteren om zo het juridisch offensief te kunnen bekostigen.
Het komt heel vaak voor dat partijen ten onrechte claimen dat hun producten hoog scoort in tests van de Consumentenbond en het logo misbruiken. "Dat is zuur voor producten die wel goed scoren in onze tests", zegt algemeen directeur Bart Combée van de Consumentenbond. "Tot nu toe hadden we weinig middelen om op te treden. Door deze vergoeding te vragen, krijgen we die mogelijkheid wel."
Combée zegt dat dit niet in tegenspraak is met het heilige principe van de bond dat geen geld accepteert van partijen waarvan hij producten test. Het gaat hier namelijk om kleine bedragen, alleen bedoeld om misbruik van het 'Beste Koop'-logo te bestrijden. De vergoedingen zijn niet bedoeld als extra inkomstenbron.
Bron: Telegraaf