De Consumentenbond raadt het online shoppers af om iets te bestellen bij webwinkel Jayno.nl. De bond ontvangt veel klachten over de verkoper van kinder- en babykleding. Volgens de klagers levert de winkel niet of veel te laat, geeft het bedrijf geen geld terug voor geretourneerde producten en is het onbereikbaar.
Tientallen klachten kwamen onlangs binnen bij de Consumentenbond. Het lukt gedupeerden niet om in contact te komen met het bedrijf over nog niet geleverde bestellingen. Zowel per e-mail als telefonisch is Jayno.nl onbereikbaar. Ook de Consumentenbond lukt het niet om contact te krijgen.
Jayno.nl misleidt zijn klanten door op de website het logo van Webshop Keurmerk te gebruiken, terwijl de winkel helemaal niet bij dit keurmerk aangesloten is. “Daarmee wekt Jayno onder andere de indruk dat consumenten bij de Geschillencommissie terecht kunnen en dat ze aanspraak kunnen maken op de nakomingsgarantie, terwijl dat niet het geval is.”
De Consumentenbond heeft de Autoriteit Consument & Markt gevraagd in te grijpen en tevens Webshop Keurmerk geïnformeerd over misbruik van het logo.
Op de eigen website zegt Jayno.nl druk bezig te zijn om de problemen op te lossen. Daarnaast meldt de winkel dat bestelde producten niet verzonden worden. Tegelijkertijd kunnen consumenten wel nog steeds producten bestellen. En dat mag niet volgens de Consumentenbond. “Een bedrijf mag geen producten te koop aanbieden waarvan het weet dat het die niet kan leveren.”
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!