Zaterdag in Kassa: Consumenten gedupeerd door ‘no show’-beleid van KLM
07-09-2018
• leestijd 2 minuten
Zaterdag in Kassa besteden we aandacht aan het ‘no show’-beleid van KLM. Ga je om wat voor reden niet mee met de heenvlucht? Dan wordt de terugvlucht ook geannuleerd. Verder hebben we het over digitale leermiddelen die voor veel ouders niet betaalbaar zijn en we blikken terug op doorverkoopsite Seatwave, die kaartjes verkocht tegen woekerprijzen. De website stopt er eindelijk mee.
Consumenten gedupeerd door ‘no show’-beleid van KLM
Als je een retourvlucht boekt bij luchtvaartmaatschappij KLM en je kunt om wat voor reden dan ook niet mee met de heenvlucht, dan annuleert KLM ook je terugvlucht. En dat betekent opnieuw een ticket kopen voor een reis die je al betaald had. Dit ‘no show’ beleid is onredelijk, maar zowel consumenten als consumentenorganisaties lopen bij KLM tegen een muur aan.
Digitale leermiddelen niet betaalbaar voor ouders
Tegenwoordig moeten ouders een iPad of laptop aanschaffen voor schoolgaande kinderen. Maar veel ouders kunnen dit niet betalen. Jaren geleden besloot de overheid al deze ouders te gaan helpen. Is dat ook gelukt?
Ticketmaster stopt met doorverkoopsite Seatwave om woekerprijzen tegen te gaan
De afgelopen jaren heeft Kassa meerdere keren aandacht besteed aan Seatwave, een doorverkoopsite van Ticketmaster waarop kaartjes aangeboden worden voor hele hoge prijzen. In maart 2016 zei Ticketmaster in de studio dat doorverkoop niet uit te bannen is. Ticketmaster komt nu na al die jaren met goed nieuws: ze stoppen met doorverkoopsite Seatwave. We blikken terug en kijken naar de toekomst.
De Belbus is vijf weken lang op Bonaire
Amber lost vijf weken lang consumentenproblemen op in Caribisch Nederland. Bonaire is, samen met Saba en Sint Eustatius, een bijzondere gemeente van Nederland. In de eerste aflevering een algemene indruk van Bonaire. Wat voor problemen spelen er zoal?
Geef live je mening!
Praat gezellig mee op
Twitter
! Gebruik
#KassaTV
in je tweet om mee te discussiëren!