Consument langer tevreden met telefoon: meer sim only-abonnementen
01-07-2021
•
leestijd 1 minuten
•
337 keer bekeken
•
Omdat consumenten steeds langer doen met hun telefoon, stijgt het aantal sim only-abonnementen. Dat beweert vergelijker Pricewise na onderzoek. Volgens Pricewise kiest 55 procent van de Nederlanders geen telefoon uit bij het afsluiten van een overeenkomst.
Die ontwikkeling kent volgens Pricewise meerdere oorzaken. Allereerst gaan telefoons minder lang mee. En gaan ze toch een keer kapot, dan is er volgens het bedrijf geen paniek. In totaal hebben we in Nederland 25 miljoen telefoons achter de hand die het nog prima doen.
Geen spannende ontwikkelingen
Ook is volgens Pricewise reden om voor een goedkoper sim only-abonnementje te kiezen. Bijna 40% van de Nederlanders vond de smartphone-innovaties van vroeger interessanter dan die van nu, ziet het bedrijf. Daarnaast vindt bijna de helft (46%) een goedkoper abonnement belangrijker dan een nieuwe telefoon.
Ook productspecialist Malou Berns ziet dat smartphones tegenwoordig vaker worden gebruikt tot ze echt op zijn. Ze wijt het voor een deel aan het gebrek aan interessante ontwikkelingen op de smartphonemarkt. "De innovaties volgen elkaar niet meer in zo'n hoog tempo op als vroeger."
Bovendien krijg je met een Sim Only abonnement geen problemen met je BKR-registratie. Betaal je jaarlijks meer dan 250 euro voor het afbetalen van een nieuwe telefoon, dan is die registratie negatief. Dat heeft gevolgen voor een toekomstige hypotheek. "Met een sim only-abonnement voorkom je deze registratie en houd je je maandelijkse kosten laag", zegt Berns