Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consument kan makkelijker af van maaltijdbox

11-05-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
82 keer bekeken
  •  
Hello-Fresh-Box 930x520
Consumenten krijgen twee weken bedenktijd als ze een abonnement hebben afgesloten voor een maaltijdbox. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft dat afgedwongen bij de aanbieders van dergelijke boxen. Zes leveranciers houden zich vanaf nu aan de wettelijke bedenktermijn, maakte de ACM woensdag bekend.
Bedenktijd voor abonnement
"Steeds vaker worden producten zoals maaltijdboxen in de vorm van een abonnement aangeboden. Consumenten moeten weten dat je je kunt bedenken als je een abonnement hebt afgesloten. Ook als het om verse producten gaat'', aldus ACM-bestuurslid Anita Vegter. Het gaat om maaltijdboxen van Beebox, HelloFresh, de Krat, Marley Spoon, Mathijs Maaltijdbox en Streekbox.
Opzegmogelijkheid
Aanbieders moeten consumenten wijzen op de bedenktijd en ook op andere voorwaarden van het abonnement, zoals opzegmogelijkheden. Op de dag van ontvangst van de eerste maaltijdbox gaan de twee weken bedenktijd in. Het toch afzien van een abonnement kan zonder opgave van redenen. ANP
Meer weten over maaltijdboxen? Bekijk hier Kassa's maaltijdboxen test
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!