Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Consument bereid om te kiezen voor duurzame thuisbezorging'

25-03-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
83 keer bekeken
  •  
postbezorger 1127
Een derde van de consumenten kiest voor duurzame bezorging van artikelen als een webwinkel die optie biedt. Dat meldt Thuiswinkel.org na onderzoek. Op deze manier kan de CO2-uitstoot worden verminderd.
Hoe meer informatie er wordt gegeven over de manier van bezorgen, des te sneller de consument kiest voor de duurzame optie, aldus het onderzoek.

Aangevinkt helpt

Zonder informatie over de CO2-uitstoot kiest 8,1 procent voor de duurzame manier. Als er wel informatie wordt gegeven over de uitstoot, dan kiest 16 procent voor de duurzamere pakketbezorging. Als er informatie wordt gegeven en de duurzame optie staat al aangevinkt, dan gaat 30 procent van de kopers hiervoor, aldus Thuiswinkel.org.

Staatssecretaris hoopt op webwinkels

Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Stientje van Veldhoven vindt het goed dat duurzaam "soms simpel kan zijn". "Geef mensen bewust de keuze, en kiezen voor schoon wordt gestimuleerd. Het geeft een goed gevoel, kost niets extra en helpt ook nog eens voor de schone lucht in je eigen straat. Ik hoop dat veel webwinkels en hun klanten hier hun voordeel mee doen."
Volgens directeur van Thuiswinkel.org Wijnand Jongen is een mogelijkheid bieden tijdens het afhandelen van een aankoop al genoeg voor veel mensen. "Op deze manier kunnen webwinkeliers op eenvoudige wijze bijdragen aan de vermindering van de CO2-uitstoot bij de pakketbezorging." ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!