Chinese webwinkels populair bij Nederlanders
11-04-2018
• leestijd 1 minuten
Nederlandse consumenten hebben vorig jaar voor 817 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels. Dit is een groei van 28 procent ten opzichte van 2016. Toen bleef de teller steken op 637 miljoen euro.
Een derde van bestedingen
Chinese webwinkels zijn nog steeds het populairst bij Nederlanders. Zo'n 30 procent van alle bestedingen over de grens wordt uitgegeven via Chinese webwinkels. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, een onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.
Drie op de tien
Bijna drie op de tien Nederlanders van vijftien jaar en ouder hebben in 2017 een of meerdere aankopen via buitenlandse webwinkels gedaan.
China is populairst
In totaal geven Nederlanders 248 miljoen euro uit op Chinese websites, een groei van 31 procent ten opzichte van 2016. China is vooral erg populair voor het kopen van consumentenelektronica. Buurland Duitsland is na China het populairst voor Nederlandse online shoppers. ANP