Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Burger ergert zich aan ondeskundige ambtenaar

05-09-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
183 keer bekeken
  •  
ambtenaar_gang.jpg
Veel mensen ergeren zich aan de overheid. De grootste ergernis is dat ambtenaren niet altijd deskundig lijken om een probleem op te lossen. Ook vinden mensen het vervelend dat ze vaak niet weten waar ze aan toe zijn. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Nationale ombudsman onder ruim vijfhonderd Nederlanders.
,,Nederlanders zijn kritisch en geven de overheid een magere voldoende. De helft van de Nederlanders vindt dat de Nationale ombudsman zich sterk moet maken voor een betere communicatie tussen overheid en burger en voor het sneller oplossen van problemen. Ook hulp bieden aan speciale groepen zoals kinderen, ouderen en sociaal zwakkeren vindt men belangrijk. Dit is een duidelijke boodschap. Er is meer aandacht nodig voor het contact en de relatie met burgers. De overheid moet meer actief luisteren'', aldus Nationale ombudsman Reinier van Zutphen. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor