Webwinkel Bol.com bood afgelopen weekend parfumflesjes aan waarbij de verkeerde prijs stond. Het ging om flesjes van de merken Hugo Boss, Burberry en Yves Saint Laurent. Volgens Bol.com was er sprake van een ‘kennelijke vergissing’. De bestelling van honderden klanten werd daarop geannuleerd. 200 van hen stappen naar de rechter omdat ze vinden dat ze recht hebben op het bestelde product.
‘Vergissing’
Een woordvoerder van Bol.com verklaart tegenover de Volkskrant dat klanten moesten begrijpen dat er sprake was van een ‘kennelijke vergissing’. Het argument hiervoor luidt dat er op dezelfde pagina, waar de goedkope flesjes werden aangeboden, ook veel duurdere flessen werden verkocht waar minder inhoud in zat.
Alleen geleverd uit voorraad
Een paar honderd klanten kregen het voor elkaar om de parfum goedkoop te krijgen. Toen de voorraad op was hield Bol.com op met de verkoop. Klanten die na het opmaken van de voorraad bestelden krijgen geen parfum. 200 klanten gaan om die reden naar de rechter. “Omdat een heleboel mensen het parfum wél hebben gekregen en mogen houden, is er sprake van ongelijke behandeling door Bol.com”, meldt juridisch adviesbureau Aliter Melius tegenover RTL.
Kortingsbon voor gedupeerden
Bol.com liet gistermiddag weten dat de gedupeerden de parfum niet krijgen, maar wel een kortingsvoucher van 10 euro.