Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Boete KLM door te laat terugbetalen van vliegtickets

17-12-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
397 keer bekeken
  •  
1127klm

© KLM

Luchtvaartmaatschappij KLM krijgt een boete omdat het bedrijf te laat of niet rechtstreeks geld terugbetaalde van geannuleerde vliegtickets tijdens de coronacrisis. Ook maatschappijen Cathay Pacific, Singapore Airlines en Air Arabia Maroc krijgen een boete.

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) deelt de boetes uit, omdat passagiers vrijwel nooit binnen zeven dagen hun geld terugkrijgen, aldus ILT. Verder krijgen de consumenten niet altijd de keuze aangeboden tussen geld terug of een andere vlucht. Daar bovenop krijgen passagiers ook niet voldoende informatie over wat hun rechten zijn. 

Passagiers met lege handen

De hoogte van de boete is momenteel niet bekend. ILT laat weten dat KLM eerst nog de eigen zienswijze kan overleggen. Het boetebedrag wordt op een later tijdstip bepaald volgens de ILT. De boetes hebben als doel "om te voorkomen dat passagiers met lege handen blijven staan als de regels onvoldoende worden nageleefd", aldus ILT. 

KLM reageert

De topman van KLM laat in een eerste reactie weten dat het bedrijf zorgvuldig naar de situatie gaat kijken en graag in gesprek wil met ILT. Verder benadrukt de KLM-topman dat het bedrijf in de twee ingewikkelde jaren altijd geprobeerd heeft om zo goed mogelijk te zorgen voor de klanten. ANP

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!