Benauwde pashokjes stimuleren online shoppen
18-03-2009
• leestijd 1 minuten
80 procent van de vrouwen voelt zich niet prettig in pashokjes. De kleine, warme hokjes met confronterende spiegels en fel licht, geven shoppers alle reden om online te winkelen. Dit blijkt uit een enquête van het tijdschrift Get In Shape.
Van alle vrouwen shopt 64 procent online. Eén derde van de garderobe van deze vrouwen werd online aangeschaft. Vrouwen die zich onprettig voelen in pashokjes kopen twee keer zoveel online, dan vrouwen die geen moeite hebben met benauwde pashokjes.
Vrouwen geven maandelijks gemiddeld 106 euro uit aan kleding en schoenen. Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen die meer geld uitgeven aan kleding en schoenen, zich ook een hoger rapportcijfer geven voor de manier waarop zij zich kleden.
De dames die gemiddeld 45 euro uitgeven, geven zichzelf een 6,5. Vrouwen die 150 euro of meer besteden beoordelen zichzelf met een 7,6.
Twee derde van de respondenten kiest voor ruime, makkelijke kleding wanneer zij thuis zijn. Zo dragen veel vrouwen een joggingbroek met slobbertrui of een badjas in huis. Bij 92 procent van de respondenten gaan ook de schoenen uit.
TeraKnowledge voerde het onderzoek uit onder 800 Nederlandse vrouwen. Vanaf donderdag ligt het tijdschrift Get In Shape in de winkel. Dit zal het laatste nummer zijn.
Bron: Nu.nl