Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Benauwde pashokjes stimuleren online shoppen

18-03-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
373857.jpg
80 procent van de vrouwen voelt zich niet prettig in pashokjes. De kleine, warme hokjes met confronterende spiegels en fel licht, geven shoppers alle reden om online te winkelen. Dit blijkt uit een enquête van het tijdschrift Get In Shape.
Van alle vrouwen shopt 64 procent online. Eén derde van de garderobe van deze vrouwen werd online aangeschaft. Vrouwen die zich onprettig voelen in pashokjes kopen twee keer zoveel online, dan vrouwen die geen moeite hebben met benauwde pashokjes.
Vrouwen geven maandelijks gemiddeld 106 euro uit aan kleding en schoenen. Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen die meer geld uitgeven aan kleding en schoenen, zich ook een hoger rapportcijfer geven voor de manier waarop zij zich kleden.
De dames die gemiddeld 45 euro uitgeven, geven zichzelf een 6,5. Vrouwen die 150 euro of meer besteden beoordelen zichzelf met een 7,6.
Twee derde van de respondenten kiest voor ruime, makkelijke kleding wanneer zij thuis zijn. Zo dragen veel vrouwen een joggingbroek met slobbertrui of een badjas in huis. Bij 92 procent van de respondenten gaan ook de schoenen uit.
TeraKnowledge voerde het onderzoek uit onder 800 Nederlandse vrouwen. Vanaf donderdag ligt het tijdschrift Get In Shape in de winkel. Dit zal het laatste nummer zijn.
Bron: Nu.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor