Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bellen naar 0900-servicenummers goedkoper

25-01-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bellen_groot_24.jpg
Bedrijven mogen hun 0900-servicenummers niet meer per minuut in rekening brengen. Consumenten betalen voortaan een vast bedrag voor het hele gesprek of hetzelfde tarief als voor een telefoontje naar een vast nummer.
Gesprekskosten gratis
Minister Maxime Verhagen (Economische Zaken) schrijft dat woensdag in een reactie op een verzoek uit de Tweede Kamer om te onderzoeken of het haalbaar is de gesprekskosten gratis te maken. ,,Ik kies voor deze maatregel die de kosten van bellen naar helpdesks voor de consumenten sterk verlaagt, goed uitvoerbaar en handhaafbaar is en bovendien snel kan worden ingevoerd, zodat de consument direct profiteert'', aldus de bewindsman. Volgens Verhagen is het gratis maken van de wachttijd bij servicenummers uiteindelijk voor de consument niet goedkoper. De bedrijven moeten veel kosten maken en dat brengen ze bij de klanten in rekening.
Einde extra kosten
Op dit moment geldt een maximumtarief van 15 cent per minuut voor firma's als energieleveranciers of communicatiebedrijven waar een beller een contract mee heeft gesloten. Binnenkort mag geen enkel servicenummer per minuut extra kosten in rekening brengen.
ANP
Reageren? Laat hieronder uw reactie achter!
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!