Roel koopt in 2021 een sta-op-stoel bij Zitcomfort Bennekom. Twee jaar lang kan Roel van zijn stoel genieten, totdat ‘ie opeens verdachte geluiden begint te maken. De stoel kraakt van alle kanten als ‘ie omhoogkomt. Gelukkig zit er een garantieperiode op van drie jaar. Maar die drie jaar lijkt Zitcomfort Bennekom helaas niet heel serieus te nemen…
In augustus begint de stoel te kraken. Roel meldt het probleem gelijk bij Zitcomfort maar pas 4 maanden en oneindig veel belletjes later wordt de stoel gemaakt. Roels stoel krijgt een compleet nieuw binnenwerk, dus dan mag je ervan uitgaan dat ‘ie nu lekker lang meegaat. Ondanks het lange wachten is hij allang blij dat hij de stoel weer kan gebruiken. Maar Roel juicht te vroeg. De stoel gaat namelijk na twee weken wéér kapot.
Roel belt en mailt weer veel naar Zitcomfort, maar hij wordt niet goed geholpen. Zitcomfort neemt of de telefoon niet op of vertelt Roel dat ze hem terug gaan bellen, maar doet dit vervolgens niet. Na lang aandringen krijgt Roel in ieder geval een leenstoel van het bedrijf, maar je raadt het al: daar is ook iets mis mee. Die heeft namelijk helemaal geen sta-op-mechanisme. Lekker bezig, Zitcomfort.
Roel is slecht ter been en kan niet goed opstaan uit zijn stoel, dus hij heeft dat sta-op-mechanisme echt nodig. Nu zit hij opgescheept met twee stoelen waar hij niks aan heeft, dus wil Roel dat Zitcomfort de leenstoel komt ophalen. Dit contact loopt natuurlijk weer erg stroef en Roel moet zelfs zo ver gaan dat hij dreigt de stoel op straat te zetten. Pas dan onderneemt Zitcomfort actie en halen zij de leenstoel op.
Goed, nu zit Roel nog steeds zonder een werkende sta-op-stoel. Zitcomfort stelt voor om 8 april een monteur langs te sturen om de stoel te maken. Maar moet Roel daar nou zomaar op vertrouwen na al dit gestuntel van Zitcomfort? Op naar Bennekom om verhaal te halen.
Onderweg belt een jurist van Zitcomfort ons. Het bedrijf wil niet op camera reageren. Wel willen ze met een oplossing komen. Roel krijgt het volledige bedrag van 1750 euro terug en mag de stoel houden als hij dat zou willen. Zo niet, dan komen ze ‘m ophalen. Wij vinden er iets van als een bedrijf niet op camera wil reageren, maar deze oplossing is wel iets waar we Roel natuurlijk heel blij mee maken.
Bekijk hieronder de Belbus:
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!