Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Sneakerstad.nl verkoopt lekke sneakers

07-11-2020
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
19313 keer bekeken
  •  
Svenja is 15 jaar oud en is dol op dansen én op TikTok’jes maken. Dit is een app waarmee je korte (dans)filmpjes maakt. En daar horen natuurlijk een paar vette sneakers bij. Ze bestelt haar droompaar bij Sneakerstad.nl. Als ze – na lang wachten – eindelijk geleverd worden slaat de teleurstelling helaas toe: de sneakers lijken niks op de foto! Met hulp van haar moeder retourneert ze de schoenen meteen. En daarmee begint de ellende…
Svenja bestelt in april samen met haar moeder Marlies een paar Nike Air Max 270. Ze rekent hier 116 euro voor af, niet goedkoop dus. Ruim twee weken later krijgen ze bericht van de webshop; vanwege corona duurt het verzenden van de schoenen wat langer en zal ze tot misschien wel twee weken langer moeten wachten. Daar hebben Svenja en Marlies wel begrip voor.

Moed zakt in de schoenen

Op een gegeven moment duurt het toch wel erg lang, vandaar dat ze besluiten te annuleren. Tot hun grote verbazing worden de schoenen een week later tóch geleverd. Svenja is ontzettend blij, maar deze blijdschap is van korte duur. Ze lijken namelijk totaal niet op de foto op de site: de neus heeft een andere vorm, logo’s en kleuren lijken niet te kloppen en als klap op de vuurpijl is de achterkant lek. Dit zijn namelijk een soort luchtkussens, maar het lijkt wel alsof er aan één kant helemaal geen lucht in zit!
Ze sturen de schoenen onmiddellijk terug en krijgen een tegoedbon van hun aankoopbedrag in de mail. Alleen dit willen ze helemaal niet. Ze hebben geen vertrouwen meer in Sneakerstad en willen hun geld terug. Marlies neemt contact met ze op, maar dit verloopt moeizaam. Op mails komt geen of een late reactie en als ze belt beloven ze dat iemand terugbelt, maar dit gebeurt nooit.
Na veel mailcontact geven ze eindelijk aan dat ze hun geld terugkrijgen. Maar, er wordt wel 20% van het aankoopbedrag afgetrokken. Ze geven namelijk aan dat ze kosten hebben gemaakt om de schoenen naar een magazijn in Spanje te sturen. Dit vinden Marlies en Svenja erg vreemd. De moed zakt ze in de schoenen. Contact krijgen gaat nog moeilijker en ook het aankoopbedrag -20% verschijnt niet op hun rekening.

Stoute schoenen aangetrokken

Vandaar dat ze de Belbus inschakelen. Want aan deze zaak zit een luchtje, en het zijn niet de sneakers van Ciana…
Helaas geeft Sneakerstad aan dat we niet welkom zijn. Wél storten ze meteen na ons belletje het volledige aankoopbedrag terug. We trekken de stoute schoenen aan en nemen toch een kijkje. Het pand in Enschede blijkt leeg, dus we pakken de telefoon en bellen woordvoerder Bas Hoogstraten.
Hij geeft aan dat door de dienstdoende medewerker is geconstateerd dat de geretourneerde schoenen kapot waren, terwijl de schoenen wel heel opgestuurd zouden zijn. Dat is gek, want Marlies zegt dat de schoenen al kapot waren toen ze uit de doos kwamen. En de bewijslast om aan te tonen dat ze heel waren op het moment dat Marlies het pakket ontving, ligt bij Sneakerstad. Dit bewijsmateriaal heeft Kassa noch Marlies van hen ontvangen. Later geeft Hoogstraten aan dat het eventueel ook om een productiefout kan gaan. Omdat dit nooit voorkomt heeft een medewerker dit volgens hem verkeerd ingeschat. Ze dachten er simpelweg niet aan dat het een productiefout kon zijn.
Wel belooft Sneakerstad beterschap. Of dat echt zo is, zullen we moeten bezien. Marlies en Svenja hebben hun geld in ieder geval terug.
Heb jij ook de Belbus nodig? Mail dan naar belbus@bnnvara.nl!

Meer over:

sneakers, belbus
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!