Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: problemen met de wasstraat

25-11-2006
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Sjef Claassen laat zijn auto regelmatig wassen in een wasstraat, altijd zonder problemen, tot een paar maanden geleden.
Tijdens het wassen ziet Sjef dat het misgaat en hij roept direct de pompbediende die het wasproces stop zet. De ruitenwisser van de achterruit is kapot. Sjef krijgt het geld van de wasstraat terug, maar blijft zitten met een schade van zeventig euro. Hij schrijft een brief aan de eigenaar van de wasstraat, maar die laat weten er niet aan te denken de schade te vergoeden.
In de Belbus advocaat Martijn Kemps. Er is sprake van een wanprestatie. Als consument mag je er vanuit gaan dat de wasstraat goed functioneert en dus geen schade zal veroorzaken. In dit geval zal de eigenaar van de wasstraat de schade dus moeten vergoeden.
Na tien minuten staan we weer buiten, volgens het bedrijf was er sprake van een nieuwe wasstraat die nog niet goed was afgesteld, Sjef krijgt dan ook de volledige schade aan zijn auto vergoed. 
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!