Johan van Huet heeft de ziekte MS en zit daardoor in een rolstoel. Omdat hij minder mobiel is, lijkt een deurbel met camera hem een handig hulpmiddel. Hij bestelt begin oktober zo’n bel bij webshop Marktplaats Aanbiedingen. Helaas valt de deurbel tegen, dus stuurde Johan de bellen netjes terug. Inmiddels wacht hij al maanden op zijn geld.
De elektrische deurbel heeft Johan €85,85 gekost. Hij bestelt de bellen bij
Marktplaats Aanbiedingen
. Dit bedrijf werkt onder de hoede van Marktplaats, maar alle producten worden geleverd door het bedrijf eCom Supply, wat weer gelieerd is aan Koopjedeal.
Chinese handleiding
Het product wordt netjes op tijd bezorgd. Als Johan het open maakt is het echter absoluut niet wat hij ervan verwacht. De handleiding is in het Chinees en hij snapt er niks van. Hij besluit het product meteen terug te sturen. Er zit verder geen brief in de doos, vandaar dat hij contact opneemt met het bedrijf dat op de verpakking staat: Alveru. Dit bedrijf zet netjes een retoursprocedure in gang.
Ingewikkeld
Omdat hij na een paar weken niks gehoord heeft en ook zijn geld niet terug heeft, neemt Johan weer contact met Alveru op. Die stuurt hem door naar Koopjedeal. Johan heeft veelvuldig telefooncontact met Koopjedeal maar komt er slecht uit met dit bedrijf. Vaak hangt hij lange tijd in de wacht en ook blijken de telefonisten niet over de juiste informatie te beschikken om hem te woord te kunnen staan. Ook met Alveru houdt hij contact. Zij geven aan dat de retour in goede orde is ontvangen en dat hij allang zijn geld terug zou moeten hebben. Ook stuurt het bedrijf namens Johan nog een brief naar Koopjedeal.
Door al die verschillende partijen, snapt Johan er niks meer van: bij wie moet hij nou zijn? Inmiddels wacht hij al maanden op zijn geld. In januari is hij het echt zat en stuurt hij een laatste brief naar alle betrokken partijen. Hier krijgt hij geen reactie op. Dus vraagt hij de Belbus om hulp!
Verrassing
Omdat Marktplaats de verkoper van het product is en Johan’s geld geïnd heeft, zijn zij verantwoordelijk. Helaas kan Johan kan vanwege zijn MS niet helemaal naar het hoofdkantoor van het bedrijf in Amsterdam komen. Vandaar dat de Belbus woordvoerder Jan-Willem te Gussinklo als verrassing naar Lottum haalt.
Jan-Willem biedt namens Marktplaats zijn excuses aan en verzekert Johan dat het geld vandaag of morgen nog op zijn rekening staat. Dat het zo lang heeft geduurd, heeft volgens de woordvoerder te maken met een brand die vorig jaar september in het magazijn van Koopjedeal woedde. Hierdoor werden de producten direct vanuit de leverancier verzonden. Dit is Alveru, waar Johan het pakket naar teruggestuurd heeft. Omdat er meer partijen dan normaal direct betrokken waren bij de levering, liep de communicatie volledig mis. Jan-Willem zegt dat het bedrijf inmiddels een nieuw communicatiesysteem heeft ingevoerd om in de toekomst dit soort vervelende situaties te kunnen voorkomen.
Heb jij ook de Belbus nodig? Mail dan naar
belbus@bnnvara.nl
en wie weet staat Belbusboy Renze binnenkort bij jou op de stoep!