Hennie Spin laat in haar gloednieuwe appartement vinyl en tapijt leggen door Kwantum. Helaas verloopt dit niet volgens plan. Er is niet genoeg vinyl en ondervloer met als gevolg dat de vloer in de hal en de keuken niet goed gelegd kan worden. Bijna twee maanden later zit Hennie nog steeds in de puinhoop, maar Kwantum geeft niet thuis…
Hennie verhuist in september naar een nieuwe appartementje. Gemakt dient de mens,
dus ze besluit al haar vloeren te laten leggen door Kwantum. Ze maakt in de
winkel haar keuze: tapijt voor de slaapkamer en vinyl voor de woonkamer, keuken
en hal.
Met deze afspraak gaan al
wat zaken mis, waardoor ze de vloer uiteindelijk pas een week later krijgt.
Hier is Hennie niet blij mee, want zonder vloer kan ze immers haar meubels niet
verhuizen. Helaas is er niks aan te doen doen.
Niet naar wens
23
september is het zover: de stoffeerders van Kwantum komen de vloer leggen. Dit
verloopt helaas niet naar Hennies wens. Direct als ze binnenkomen laten ze weten
dat ze niet genoeg ondervloer hebben. Tijdens de werkzaamheden blijkt ook dat er
niet genoeg vinyl is. Da’s gek, want Hennie is toch echt met een accurate
plattegrond naar de Kwantum gegaan.
De stoffeerders leggen de
keuken zonder en leggen zelfs helemaal niks in de hal. Ook is het vinyl in de
woonkamer niet goed gesneden, waardoor er een lelijke rand bij de deuren zit. Daarnaast komen er lijmvlekken in het tapijt en laten ze beschadigingen in de deurpost
achter.
Nieuwe afspraak
Hennie
moet maar contact opnemen met Kwantum om een nieuwe afspraak te maken. Omdat ze
graag zo snel mogelijk verder wil met haar appartement, belt ze direct en probeert met spoed
een afspraak in te plannen. Ook vraagt ze hoe het zit met de ondervloer in de
keuken, die wel betaald is, maar dus nog niet is gelegd.
Maar Kwantum pakt de zaak
niet op. Na veel moeite krijgt ze op 9 oktober een nieuwe afspraak. Die
dag zit ze netjes te wachten, maar niemand komt opdagen… Hennie is woedend, gaat naar de winkel en eist een oplossing. Helaas kunnen ze haar niet helpen, want het moet via het hoofdkantoor. Echter, vanuit het hoofdkantoor blijft het stil.
Confrontatie
Omdat Hennie nu écht verder wil
met verhuizen, belt ze de Belbus. Aangezien het hoofdkantoor van Kwantum in Tilburg
zit en Hennie in Meppel woont, komt directeur Rob Berns in hoogsteigen persoon
naar Hennie toe. Hij geeft direct toe dat er heel wat fout is gegaan en dat
dit nooit had mogen gebeuren. Een uitleg met hoe dit precies heeft kunnen gebeuren, blijft hij Hennie echter verschuldigd.
Gelukkig
gaan ze het wél oplossen. Er wordt in de woonkamer, keuken en hal een nieuwe
vinyl vloer gelegd mét ondervloer. Kwantum zorgt er zelfs voor dat de meubels
opgeslagen worden en Hennie zo min mogelijk overlast ondervindt.
De vloer is inmiddels netjes gelegd en Hennie is weer
blij. Kwantum, Hennie woont er inmiddels weer een stukje beter van!
Heb
jij net als Hennie de Belbus nodig? Stuur dan een mailtje naar belbus@bnnvara.nl!