Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: KPN maakt fout, maar legt schuld bij de gebruiker

25-11-2023
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
21990 keer bekeken
  •  

Cor van Meeteren (70) woont samen met zijn vrouw in een rustig dorpje onder Utrecht. Ze wonen in een huis dat Cor helemaal zelf heeft gebouwd en zijn klaar om samen van de rust en ruimte te genieten. ‘s Avonds kruipen ze graag lekker op de bank om tv te kijken. Helaas maakte KPN dit anderhalf jaar lang moeilijker dan verwacht.

In oktober 2021 sluit Cor een glasvezelabonnement af bij KPN, voor televisie en internet. Maar na een tijdje geeft het systeem aan dat er geen signaal meer is op de televisie. Hij belt met KPN maar krijgt te horen dat het probleem bij hem moet zitten. Daarom komt er een monteur langs, maar die kan niks vinden. Cor schaft zelfs een nieuwe tv aan en neemt in de tussentijd een Digitenne-abonnement om toch nog tv te kunnen kijken, want niks lijkt te werken. Wat nu?

De zoektocht naar het probleem

Anderhalf jaar lang belt en mailt Cor met KPN maar er lijkt maar geen oplossing gevonden te worden. Wanneer een vriend zich in het gesprek met KPN mengt en er toch weer een storingsmonteur langskom, blijkt tot hun grote verbazing dat het al die tijd ging om een afstellingsprobleem bij de centrale van KPN. Hierdoor werd het tv-signaal al die tijd niet goed doorgegeven. Het afstellingsprobleem wordt verholpen en Cor en zijn vrouw kunnen na maanden eindelijk weer normaal tv kijken. 

17 maanden kosten, één maand vergoed

Cor klopt wederom aan bij KPN: hij heeft 17 maanden abonnementskosten betaald, een Digitenne-abonnement genomen en een nieuwe televisie aangeschaft, omdat hem werd verteld dat de fout bij hem lag. Nu duidelijk is dat het ging om een afstellingsfout bij KPN, zou je verwachten dat Cor deze kosten vergoed krijgt. Maar dat gaat niet volgens bij KPN: Cor krijgt maximaal één maand vergoed. Tot overmaat van ramp valt begin november het signaal weer weg. De maat is vol, Cor schakelt de Belbus in. 

Confrontatie bij KPN

Mai en Cor rijden samen naar Amersfoort, om op het kantoor van KPN verhaal te halen. De woordvoerder van KPN geeft aan het een vervelende situatie te vinden. Ze sturen direct een monteur naar het huis van Cor om de huidige storing op te lossen. Daarnaast zullen ze, van de tijd waarin er geen ontvangst was, de abonnementskosten én de kosten van de Digitenne vergoeden. Cor en zijn vrouw kunnen eindelijk weer heerlijk samen tv kijken. 

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!