Hoeveel kansen verdient een bedrijf? Bij 2dekanswitgoed.nl geloven ze in twee kansen. Maar wat nou als ze die allebei verprutsen? Nadat het bedrijf eerst een smerige en kapotte wasmachine leverde, en vervolgens een smerige en lekkende machine, is Karin het zat. Ze wil haar geld terug, maar dat gaat zomaar niet.
Karin bestelt een nieuwe wasmachine via 2dekanswitgoed.nl en ze betaalt daar 200 euro voor. Ze koopt de wasmachine bij dit bedrijf omdat ze het niet breed heeft en een nieuwe wasmachine doorgaans erg duur is.
De wasmachine is van een gerenommeerd Duits merk en ziet er op het plaatje tiptop uit. Ze krijgt het apparaat dezelfde avond nog binnen, maar tot haar grote schrik ziet de wasmachine er erg slecht uit. Onderin is de machine verroest en er zit zwarte aanslag in de trommel en de rubbers. Ook zit het filter vol zwarte drek en roest.
Karin maakt de machine de volgende dag helemaal schoon, maar stelt het bedrijf wél op de hoogte van de nalatige service. Telefonisch geven ze haar een half jaar extra garantie, maar schriftelijk krijgt ze deze bevestiging nooit.
Karin gebruikt de wasmachine welgeteld drie keer. Telkens komt er schuim uit de lades en maakt de machine een raar geluid. Ze neemt contact op met 2dekanswitgoed, maar dat is tevergeefs: het bedrijf weigert Karin haar geld terug te geven.
Als de machine op een gegeven moment zelfs niet meer kan afpompen, neemt ze opnieuw contact op met het bedrijf. Die laten haar de wasmachine omruilen, maar dan wél als Karin de transportkosten zelf betaalt. Dat terwijl het bedrijf zelf nalatig is en bovendien een omruilservice garandeert. Komt het dan toch nog goed?
Helaas belandt Karin van de regen in de drup. Sterker nog, wanneer de nieuwe wasmachine aankomt staan bij Karin de tranen al snel in de ogen. Het apparaat is er namelijk nóg slechter aan toe dan de vorige: "Lekkage aan de achterkant, restanten drek en natte zeep zaten nog aan de achterkant, het glas zat vol met zwarte vegen en het filter was helemaal vies."
Karin neemt maar weer contact op met 2dekanswitgoed, maar krijgt nul op het rekest: het bedrijf wil de koop namelijk niet ontbinden. Ze vinden haar maar een vervelende zeur en ze wordt afgebekt. Als ze later opnieuw contact zoek, geeft het bedrijf zelfs helemaal niet meer thuis.
Als de Belbus contact opneemt, wordt het bedrag inclusief de extra transportkosten onmiddellijk overgemaakt. En die wasmachine? Die mag ze naar de vuilnishoop brengen.
Dat doen we in zekere zin ook, maar dan wel naar de vuilnishoop voor de deur van het pand van 2dekanswitgoed in Amsterdam. Daar staan namelijk nog meer afgekeurde wasmachines buiten. De eigenaar heeft z’n snor gedrukt en is in geen velden of wegen te bekennen. Ook was het bedrijf 'tijdelijk' telefonisch even niet bereikbaar.
Inmiddels lijkt het er overigens op dat de kansen van 2dekanswitgoed definitief verkeken zijn. Op de website staat namelijk 'Wegens omstandigheden permanent gesloten'.
Kansloos, zo’n bedrijf.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!