Als Stanley Scheidler zijn boot te water laat, vaart hij een mooie zomer tegemoet. Althans, dat denkt hij. Nog geen dag later wordt zijn boot aangevaren, met als gevolg schade aan zowel de bak- als stuurboordzijde van de boot. De boot werd bestuurd door Zwitserse toeristen en was gehuurd van het bedrijf Happyachts. Maar wie de schade vergoedt...?
Inmiddels is het bijna vijf maanden later en er is geen enkele partij die reageerde op zijn aanvraag voor vergoeding.
Het ongeluk overkwam Stanley op 1 juni van dit jaar in de Julianasluis te Gouda. De bestuurders van de andere boot zijn een groep Zwitserse toeristen die een boot hadden gehuurd bij het bedrijf Happyachts. De toeristen voelen zich erg schuldig en er wordt netjes een schadeformulier ingevuld.
Nog diezelfde dag krijgt Stanley een mail van de verhuurder van de boot. Volgens hen gaat de verzekeringsmaatschappij de schade afhandelen.
De boot waardoor Stanley werd aangevaren is een zogenaamde Locaboat. Door ervaren schippers worden dit soort boten ook wel bumperboten genoemd. Het zijn grote boten die iedereen – óók zonder vaarbewijs en zonder adequate kennis en kunde – kan huren. Een ongeluk met één van deze boten is om die reden zo gebeurd.
Happyachts verhuurt deze boten vanuit Alphen aan den Rijn en Loosdrecht.
Inmiddels is het oktober en heeft Stanley nog steeds geen vergoeding gehad voor de schade aan de boot. De schade wordt bovendien steeds erger doordat er vocht in de beschadigde plekken kruipt.
Stanley heeft op meerdere manieren geprobeerd contact te zoeken met Happyachts en de verzekeringsmaatschappij van Locaboat. Telkens krijgt hij geen gehoor. De reparatiekosten voor zijn boot bedragen meer dan 3000 euro en dit wil hij graag vergoed krijgen. Omdat Stanley zelf geen reactie krijgt, schakelt hij de Belbus in.
Mai bezoekt Stanley op zijn boot in Woerden. Na het uitgebreid bekijken van de schade besluiten ze naar Happyachts te rijden. Eenmaal aangekomen in de haven van Alphen aan de Rijn blijkt er spijtig genoeg niemand van het bedrijf aanwezig te zijn. Mai en Stanley bellen de eigenaar van Happyachts dan maar voor een reactie.
De eigenaar van Happyachts vertelt nogmaals dat de zaak in afhandeling is bij de verzekering en dat hij dit proces niet kan versnellen, maar hij belooft er achteraan te bellen. De volgende dag laat Stanley weten dat Locaboat eindelijk contact heeft gezocht met zijn verzekering. Hij hoopt dat de schade nu snel kan worden gerepareerd.
Meer over:
belbus, alphen aan den rijn, alphen a/d rijn, plezierjacht, pleziervaart, happyachts, locaboatMeld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!