Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Belbus: Grasmaairobot rijdt struiken in

  •  
17-09-2016
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
175 keer bekeken
  •  
gras 930 x 310
Janny de Kruif heeft in 2015 een grasmaairobot gekocht, om nooit meer zelf te hoeven staan maaien. De robot zou haar achtertuin moeiteloos bijpunten en de sprietjes zouden haar iedere week fris geknipt toelachen. Maar de praktijk is anders. Bijna een jaar na de aanschaf van de Robomow, zoals de robot heet, rijdt de robot de struiken in, graaft het zich in het gazon in, kan het zijn oplaadpunt niet vinden en moet het eigenlijk continu in de gaten gehouden worden. Janny is doodongelukkig met deze aankoop.
Onderhoudsbeurt
Kort vóór de grasmaairobot kuren krijgt, is de robot voor een onderhoudsbeurt naar het aankoopbedrijf Vitaro geweest. De robot komt terug met krassen en mist de initialen die Janny zelf zegt in de robot te hebben gekerfd. Het lijkt wel of ze een hele andere robot terug heeft gekregen! Of dat zo is, weet Janny niet zeker, maar ze weet wel, dat de maaier het niet meer zo goed doet als de robot die ze eerst had.
Communicatie
Omdat er 3 jaar garantie op de machine zit en je voor een aankoopprijs van 1399 euro wel wat mag verwachten, begint Janny te bellen. De monteur komt, maar de problemen blijven. Dan schakelt ze de rechtsbijstand in. Die schrijft een aangetekende brief waarin het bedrijf wordt gevraagd het apparaat te repareren of vervangen. De winkel reageert met het aanbod om de machine te repareren, maar dan moet Janny wel erkennen dat dit haar machine is. Iets wat voor Janny helemaal niet meer zeker is.
Belbus
Met de robot in de achterbak en Rutger achter het stuur, gaan we langs bij Vitaro. Eigenaar Ruud van Rooij staat ons te woord. Hij wil het probleem heel graag oplossen, maar is verbolgen over Janny’s klachten, die volgens hem deels onredelijk zijn. Volgende Van Rooij heeft Vitaro de originele robot van Janny absoluut niet omgeruild voor een minder goed werkend model. Hij wil nog steeds dat Janny eerst erkent dat het haar robotmaaier is, voor hij het apparaat repareert. Maar mevrouw heeft gewoon recht op een goed werkend product, dus daar gaat Rutger niet in mee.
Oplossing
Afgesproken wordt dat er binnen een week een monteur langskomt bij mevrouw thuis, om de robot opnieuw goed af te stellen. De kap met krassen wordt vervangen en de gaten in het gazon hersteld. Kan Janny eindelijk gaan genieten.
Hulp nodig?
Heb jij ook de Belbus nodig? Mail belbus@vara.nl of schrijf Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor