Merel en Jannick uit Gaanderen kopen tijdens de Black Friday-deals eind november bij Kwantum vier gordijnen voor de woonkamer van hun nieuwe huis. Maar als de levertijd steeds wordt verlengd, komt het stel met een baby in een huis terecht waar voorbijgangers zomaar de woonkamer in kunnen gluren. Ondertussen is onduidelijk hoe vaak de levering van de gordijnen nog uitgesteld zal worden.
Op 29 november 2024 bestellen Merel en Jannick bij Kwantum gordijnen voor het huis waarvan ze 30 december de sleutel overhandigd krijgen. Ze betalen hier 900 euro voor. De levertermijn van de gordijnen staat aangegeven als vier weken, een perfecte timing met de overdracht van hun nieuwe huis.
Eind december kan één van de vier gordijnen opgehaald worden, maar voor de overige drie krijgt het stel bericht dat de stof niet meer op voorraad is. De levering wordt uitgesteld tot half januari. Dit is geen groot probleem, omdat het stel pas rond die tijd definitief in zal trekken.
Maar dan wordt de levering plotseling uitgesteld tot maart. Merel en Jannick zijn in november ouders geworden van hun eerste kindje en Merel wil graag in alle rust borstvoeding kunnen geven in de woonkamer. Dat wordt lastig als iedereen zomaar naar binnen kan kijken. Het stel meldt dit bij Kwantum. Om de situatie een beetje te verzachten biedt het bedrijf een cadeaukaart van 150 euro aan, uiteraard te besteden bij Kwantum zelf.
Als ze in maart nog steeds geen gordijnen hebben ontvangen, laat staan een bericht van Kwantum, nemen ze weer contact op met het winkelbedrijf. Ze horen dat de stof van de gordijnen überhaupt nog niet is binnengekomen in het atelier en dat ze zeker nog tot half april moeten wachten.
Omdat Merel en Jannick geen zin hebben om nog tot Pasen in het zicht van voorbijgangers te zitten en hun vertrouwen in Kwantum flink is gedaald, geven ze aan de koop te willen ontbinden. Dit mag van Kwantum, maar dan trekken ze wel de waarde van de cadeaukaart - 150 euro - af van het aankoopbedrag... En dat terwijl de cadeaukaart compensatie was voor Kwantums eigen uitstel.
Merel is helemaal klaar met Kwantum en wil de annulering toch doorzetten. Jannick daarentegen is het niet eens met de manier waarop Kwantum handelt en wil wachten op de gordijnen. De spanning die dit in hun relatie brengt en het onduidelijke uitstel van Kwantum, leiden ertoe dat Merel contact opneemt met Kassa’s Belbus.
Eerst gaat Mai op bezoek bij het huis van Jannick en Merel in Gaanderen. Het is meteen duidelijk waarom de gordijnen worden gemist. Elke voorbijganger kan makkelijk door de grote ramen naar binnen turen.
Even kijken of Kwantum dat ook inziet. Aangekomen op het hoofdkantoor van Kwantum in Tilburg worden Mai en het jonge stel ontvangen door Hans Corssmit, die hen te woord staat. Hij vertelt hun dat het uitstel van de gordijnen te maken heeft met een afgekeurde partij stof en een textieltekort. Het intrekken van de cadeaukaart zou een misverstand zijn geweest. Hij biedt namens Kwantum zijn excuses aan en geeft toe dat de communicatie beter had kunnen verlopen.
Om Jannick en Merel tegemoet te komen, wordt de levering bij wijze van uitzondering versneld. De stof voor de gordijnen is inmiddels binnen in het atelier en zal zonder verder uitstel klaarliggen in de winkel op 1 april. En dat is, voegt de woordvoerder toe, gelukkig geen grapje.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!
1 april.......