Een vernieuwde badkamer in een dag, dat wil Jet Barto wel. Maar dan beginnen de problemen: een te kleine douche die ook nog lekt, een verkeerd geplaatste radiator, gebroken tegels en een lekkend toilet. Monteurs om de problemen te verhelpen komen regelmatig niet langs en zeggen vaak niet af. Zwaluw Comfort Sanitair zelf is ook nog eens nauwelijks te bereiken. Inmiddels is Jet twee jaar verder en is haar droombadkamer nog steeds niet af.
De ellende begint al bij het plaatsen van de nieuwe douchebak. De monteurs hebben een verkeerde maat meegenomen. Als de juiste douchebak eindelijk geplaatst wordt, blijkt er een lek te zitten. Dat ligt aan de kit, zegt het bedrijf, alsof het er ook niks aan kan doen. De monteurs komen zes keer langs om opnieuw te kitten, maar ook dat helpt niet. De problemen met de douche worden uiteindelijk verholpen door een nieuwe te plaatsen.
De nieuwe radiator wordt aan een andere muur geplaatst dan afgesproken. Jet geeft aan dat de radiator alsnog op de muur moet die is afgesproken en dit gebeurt. De gaten in de muur mag ze zelf vullen met kit. Dan sneuvelt er ook nog een lamp en gaan bij de werkzaamheden tegels kapot. Jet krijgt daarvoor weliswaar een schadevergoeding, maar ze mag de problemen zelf oplossen.
Jet moet er voortdurend achteraan om de problemen opgelost te krijgen. Daarbij is het heel frustrerend dat ze steeds weer vrij moet nemen van haar werk, helemaal als de monteurs soms wel en soms niet komen opdagen, zonder af te bellen. Ze kan er geen peil op trekken. Als ze daarover contact wil met Zwaluw Comfort Sanitair, is het bedrijf nauwelijks te bereiken.
Zo gaat het al twee jaar. De vernieuwde badkamer is er niet in een dag, de teller staat inmiddels op 791 dagen. Als ze de Belbus benadert, is er nog steeds het probleem van het toilet. Het kraantje aan de zijkant zit los en er zit een lekkage aan de achterkant. De monteurs krijgen dat maar niet opgelost. Jet is het vertrouwen in Zwaluw Comfort Sanitair helemaal kwijt en wil dat een ander bedrijf op hun kosten dit oplost.
Zwaluw Comfort Sanitair erkent dat er fouten zijn gemaakt en biedt excuses aan. Dat monteurs niet altijd zijn komen opdagen, wijt het bedrijf aan de coronaperiode. Toen was de beschikbaarheid van het personeel een groot probleem. Maar dat dit gebeurd is zonder afzegging, is volgens het bedrijf niet goed te praten. De bereikbaarheid van het bedrijf is inmiddels verbeterd, wordt Ciana verzekerd. Als oplossing biedt Zwaluw Comfort Sanitair aan om het toilet te laten repareren door een lokaal bedrijf bij haar in de buurt. Mocht het toilet niet deugdelijk zijn, krijgt Jet een nieuw toilet op kosten van Zwaluw Comfort Sanitair. Over compensatie voor de vakantiedagen wil de eigenaar in gesprek met Jet. Die is nog niet helemaal blij met de uitkomst, maar wacht af waar Zwaluw Comfort Sanitair mee komt.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!