In januari koopt Wilmar Dijkstra een KOGA E-Bike bij fietsenwinkel Dirk Visbeek in Wormerveer. Hij is erg tevreden met de fiets, totdat de trapondersteuning zo nu en dan uitvalt. Een probleem wat normaal gesproken snel gevonden is door een dealer, maar in het geval van Wilmar lijkt het niet zo makkelijk.
Bij een servicebeurt geeft Wilmar voor het eerst aan dat de trapondersteuning hem af en toe in de steek laat. Zijn dealer onderzoekt de fiets en komt erachter dat het kastje op Wilmar's stuur het niet doet. Ze vervangen het kastje, maar het probleem is nog niet verholpen; de ondersteuning blijft nog steeds met regelmaat uitvallen. Dus gaat Wilmar terug naar de winkel. Nu blijkt dat de sensor bij de spaken tijdens de laatste beurt is verschoven. Nadat de monteur dit heeft hersteld, blijft de trapondersteuning toch nog uitvallen.
Geen foutcode
Wilmar gaat hierna nog drie keer terug naar de winkel met zijn probleem. De fiets blijft voor langere tijd bij de dealer staan. Zij halen de fiets uit elkaar, controleren alle kabels, laten de motor door een computer uitlezen en fietsen er zelf wat kilometers op. Maar het probleem dat Wilmar omschrijft, kan door medewerkers van de winkel niet gevonden worden. Wilmar oppert daarom om de fiets dan naar KOGA te sturen, zodat zij het probleem kunnen onderzoeken. Dit kan volgens de winkel niet, omdat zij geen foutcode kunnen ontdekken in de motor. Zonder foutcode kunnen zij de fiets niet aanmelden voor onderzoek bij KOGA. Wel komt er een vertegenwoordiger van KOGA langs in de winkel om de fiets te bekijken, maar ook hij kan het probleem niet vinden.
Koop ontbinden
Daarom neemt Wilmar zelf contact op met KOGA. Hij vraagt of ze de fiets kunnen innemen voor onderzoek. Maar door de klantenservicemedewerker wordt hij terugverwezen naar de winkel. Omdat Wilmar het vertrouwen in zijn fiets en in de dealer kwijt is, ontbindt hij op 19 november de koop. De winkel reageert niet op deze brief, maar hij wordt wel door KOGA gebeld: ze willen de fiets nu wel in onderzoek nemen. Voor Wilmar is dit station echter gepasseerd.
De Belbus
Samen met Amber brengt Wilmar de leenfiets die hij van Dirk Visbeek heeft meegekregen terug. Naast Aldo Pieters, eigenaar van Dirk Visbeek, worden Amber en Wilmar ontvangen door Pieter Jan Rijpstra, commercieel directeur van KOGA.
Pieters benadrukt dat zij in de winkel alles hebben gedaan om het probleem wat Wilmar omschrijft te ontdekken, maar dat het probleem zich gewoon niet heeft laten zien in de momenten dat zij de fiets in hun bezit hadden. Rijpstra legt uit dat er een vertegenwoordiger van KOGA in de winkel is geweest en dat ook hij het probleem niet kan ontdekken. Omdat ze in de fabriek geen extra apparatuur of kennis hebben om het probleem te onderzoeken, hebben zij de fiets in eerste instantie niet terug laten sturen. Dirk Visbeek en KOGA hebben inmiddels voor Wilmar een nieuwe fiets klaarstaan. Zo kan hij mét werkende trapondersteuning weer de weg op.