In seniorencomplex Mons Fortis in Montfoort is afgelopen oktober een nieuw intercomsysteem geïnstalleerd. Hier zijn de bewoners niet zo blij mee: de bel werkt nu namelijk niet meer goed. De bel bij de voordeur van het complex en die van hun persoonlijke voordeur klinkt heel zacht. Als de televisie aanstaat of als er wordt gekookt is deze bijna niet te horen. Hierdoor lopen de bewoners regelmatig bezoek mis.
Even geduld
Mevrouw Sinke en mevrouw Oostveen zijn beide lid van de bewonerscommissie. In november nemen ze voor het eerst contact op met verhuurder MVGM. Ze krijgt te horen dat er gewerkt wordt aan het probleem. Enige tijd later bellen ze weer naar de verhuurder om te vragen waarom het zo lang duurt. Ze krijgen te horen dat de persoon die er mee bezig was ziek is geworden en dat de overdracht wat langer duurt.
Geduldig wachten ze nog een aantal weken, tussendoor blijven ze contact houden met MVGM. Weer belt mevrouw Sinke. Deze keer vertelt de verhuurder dat er een nieuw systeem moet komen, maar hiervoor is een speciaal kastje uit Italië nodig. Weer even wachten dus, dit kan enige tijd duren.
Helemaal zat
Inmiddels duurt dit probleem al 4 maanden. Ook bewoonster Mevrouw Verrijk heeft veel last van de te zachte bel. Ze is zelf slechthorend en moet al haar apparatuur uit hebben en gespitst zijn op de bel om deze te horen. Ook loopt ze regelmatig de postbezorger mis, omdat zij deze niet heeft gehoord. Na al dat wachten is mevrouw Verrijk het beu. Ze trekt aan de bel en schakelt Kassa in.
Belbus
In de tussentijd is er een medewerker van MVGM langs geweest om een lijst op te stellen. Hier staan alle dingen op die in het complex verbeterd moeten worden, inclusief de intercom. Sindsdien hebben ze niks meer gehoord. Mevrouw Sinke is blijven bellen maar krijgt te horen dat ze ermee bezig zijn. Inmiddels hebben ze de hoop op een oplossing verloren.
Amber neemt contact op met MVGM. Normaal rijdt de Belbus naar het bedrijf toe. Deze drie dames zijn echter niet in staat helemaal mee te reizen, dus komt directeur Eddy Smit naar hen toe.
Oplossing
Tijdens het gesprek geeft de directeur aan dat hij het heel vervelend vindt dat de dames zo lang hebben moeten wachten. Door ziekte van een medewerker is het probleem te lang blijven liggen. Hij beaamt dat ze het eerder op hadden moeten pakken en dat ze dit ook beter naar de bewoners hadden moeten communiceren. Smit belooft dat er op 16 maart een monteur langskomt om eindelijk de intercom te verbeteren.
Belbus nodig?
Heb jij ook De Belbus nodig? Mail naar
belbus@bnnvara.nl
. Like ook de Belbus op
Facebook
en volg de Belbus op
Twitter
!