Nadia en Vincent hebben een nieuw huis gekocht en zijn druk bezig met de verbouwing waar ze erg veel plezier aan beleven. Online komen ze het bedrijf Houtcompleet.nl tegen. Ze laten het bedrijf langs komen om een wenteltrap in te meten. Binnen twee weken, maximaal drie, zou de nieuwe trap geleverd worden. Met een goed gevoel betalen ze 3400 euro. Maar hoelang ze ook wachten, de trap wordt maar niet geleverd.
Doordat de trap maar niet geleverd wordt en de oude trap er al moest worden uitgehaald, zitten ze met een flink probleem. Nadia en Vincent gebruiken zolang een bouwladder van de buurman om naar boven en beneden te komen. Niet erg veilig voor Vincent die 's ochtends in het donker naar zijn werk moet. Daarnaast ligt de planning voor de verbouwing helemaal overhoop. De installateur van de badkamer kan niet naar boven met al zijn spullen en de aanleg ervan moet worden uitgesteld. Maar ook de muren kunnen niet gestukt worden en de nieuwe vloer met vloerverwarming wordt op goed geluk gelegd. Nadia en Vincent zijn genoodzaakt om op de bovenverdieping te wonen. Maar dat is steeds op en neer met de bouwladder erg ongemakkelijk.
Nadia en Vincent bellen en mailen zich suf met HoutCompleet, maar meestal zonder resultaat. En als ze wel een antwoord krijgen, horen ze dat de trap nu niet leverbaar is en het nog zes weken gaat duren. Daarna krijgen ze te horen dat er geen grondstoffen meer zijn, dan is de trap onderweg in een container naar Amsterdam en vervolgens is die container weer spoorloos. Smoesjes, denken Nadia en Vincent.
Uiteindelijk horen ze dat HoutCompleet geen idee heeft wanneer de trap geleverd wordt. Nadia en Vincent zijn er helemaal klaar mee. Een trap die er binnen een paar weken zou zijn is er na ruim drie maanden nog niet. Ze laten HoutCompleet weten dat ze hun geld terug willen. Het bedrijf zegt dat toe maar dan blijft het oorverdovend stil. Geen contact, geen geld. Totdat de Belbus belt.
We kondigen aan dat we samen met Nadia en Vincent naar HoutCompleet toekomen om het probleem op te lossen. Maar er is daar niemand aanwezig. Toeval? Waarschijnlijk niet. We proberen ze telefonisch te bereiken maar ook daar geven ze niet thuis. Terwijl het bedrijf zelf stelt altijd en overal bereikbaar te zijn. In een schriftelijke reactie zegt HoutCompleet dat er leveringsproblemen met de trap waren en dat daar altijd goed over is gecommuniceerd. Het herkent zich niet in de klachten van Nadia en Vincent. De aankoopkosten zijn inmiddels teruggestort.
Heb jij De Belbus nodig? Stuur je verhaal naar belbus@bnnvara.nl.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!