Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Belbus: ArkeFly helpt rolstoelpassagier niet

  •  
28-04-2012
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
arkefly-logo.jpg
Peter van Nooij en Sabrina Leppens hebben een makelaarskantoor in Egypte. Bijna iedere maand vliegt Peter op en neer om zaken te doen, zo ook eind december. Peter heeft een lage dwarslaesie en zit daarom in een rolstoel.
Schandalige behandeling door ArkeFly
Om het reizen iets comfortabeler te maken, boekt hij een speciaal ticket bij ArkeFly: een Premium Comfort Class-ticket. Uitgaand van al zijn eerdere reiservaringen met andere luchtvaartmaatschappijen, denkt Peter van Nooij dat hij vanuit zijn rolstoel zo voor in het vliegtuig kan gaan zitten. Het loopt helaas anders. Peter moet op rij zes gaan zitten. Als hij zichzelf in de stoel heeft 'gehesen', moet Peter doorschuiven naar het raam. Peter vraagt om een kleine ondersteunende hand, maar de betreffende steward weigert dit. Als een andere passagier Peter wel te hulp schiet, mag dat ook niet van de steward. Peter haalt met het opschuiven naar het raam z'n enkel open. Eenmaal geland in Egypte wacht hem weer een onaangename verrassing als hij om zijn eigen rolstoel, met kussen vraagt. Peter heeft dit kussen nodig om doorzitten te voorkomen. Peter krijgt z'n rolstoel niet, hij moet gaan zitten op een voor hem 'harde' rolstoel van de luchthaven. Hij krijgt hierbij weer geen hulp en verwondt zichzelf weer, nu aan zijn bil. Door de verwondingen kan Peter de week in Egypte niet werken en thuis vervolgens ook een maand niet.
Tijd voor de Belbus!
De Belbus schakelt jurist Rogier de Haan van stichting de Ombudsman in en samen gaan ze langs bij ArkeFly. Daar krijgt Peter excuses te horen. ArkeFly geeft aan dat hoe het een en ander gelopen is echt niet de bedoeling mag zijn en dat er duidelijk dingen zijn misgegaan in de communicatie tussen Peter van Nooij en de betreffende steward. Peter krijgt de volledige reissom teruggestort. Dat bedrag wordt verdubbeld als vergoeding voor geleden schade. Ook u kunt de Belbus inschakelen. Per post kan dat naar postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum. Of per mail: belbus@vara.nl.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor