Lucie van Cranenburgh is gek op latte macchiato. Zo gek dat ze er zelfs al jaren een speciaal koffiezetapparaat van Delonghi voor in huis heeft. Altijd heeft ze thuis van de lekkerste koffies kunnen genieten, tot afgelopen april. Haar apparaat gaat na jaren kapot. Ze koopt eenzelfde exemplaar bij 4Launch voor 239 euro. Deze gaat helaas al snel lekken. Daarom krijgt Lucie weer een nieuw Delonghi koffiezetapparaat maar van deze gaat de thermostaat kapot. De melk komt kokend in haar beker in plaats van lekker warm, waardoor ook de smaak niet goed is.
Reparatie
Dit schiet niet op en daarom stuurt Lucie het apparaat op 29 juni naar Delonghi voor reparatie. Zes weken gaan voorbij en Lucie vraagt zich af hoe het ervoor staat. Ze heeft ondertussen namelijk wel weer eens zin in een latte macchiato. Ze mailt met Delonghi om te vragen wanneer haar koffiezetapparaat klaar is. Tot haar verbazing krijgt ze te horen dat deze al op 8 augustus gerepareerd en terug naar 4Launch is gestuurd. Van 4Launch heeft Lucie echter niets vernomen.
Kwijt
Heel wat telefoontjes, chatberichten en mailtjes met 4Launch later, weet Lucie alleen ‘dat de betreffende afdeling ermee bezig is’. Ook wordt haar continue verteld ‘dat het doorgegeven zal worden’. Lucie krijgt het vermoeden dat 4Launch haar koffieapparaat kwijt is geraakt. Ondertussen is Lucie al zes weken bezig haar apparaat terug te krijgen en ze besluit dan ook de Belbus in te schakelen.
Tweedehands
Amber neemt contact op met 4Launch om een afspraak te maken. Dit blijkt lastig. Het bedrijf wil zich liever alleen uiten via een schriftelijke verklaring. Tegelijkertijd krijgt Lucie ineens een mailtje dat 4Launch haar als oplossing een vervangend product opstuurt. Goede oplossing zou je denken. Maar wanneer ze de verpakking opent, blijkt dit een tweedehands product te zijn. Er zitten krassen en zelfs nog koffievlekken op het apparaat. Lucie is enorm teleurgesteld.
Oplossing
De Belbus gaat verhaal halen bij 4Launch maar de winkel blijkt dicht. Wel zit er boven een kantoor waar mensen aan het werk zijn. Na aanbellen, kloppen en wachten komt er iemand beneden. Deze mevrouw hoort het probleem aan en zegt een collega te halen. Vervolgens moeten Amber en Lucie erg lang, buiten op een houten picknickbankje, midden op een industrieterrein wachten. Eindelijk komt er iemand beneden. Deze meneer zegt het probleem te willen oplossen door Lucie haar geld terug te geven. Hij weet niet hoe het apparaat kwijt heeft kunnen raken en waarom haar een tweedehands product is toegestuurd: hij was daarbij niet betrokken. Gelukkig heeft Lucie dezelfde dag het geld op haar rekening.
Verrassing
Een dag na de opnames staat er plots een mevrouw voor Lucie haar deur met een grote bos bloemen. Het blijkt een werknemer van 4Launch. Het bedrijf zegt deze fout graag toch nog op een gepaste manier te willen oplossen. Daarom hebben ze voor haar een splinternieuw apparaat aangeschaft ter waarde van ruim €800 euro inclusief versie koffiebonen. Hier is Lucie ontzettend blij mee.
Hulp nodig?
Heb jij ook De Belbus nodig? Mail naar
belbus@bnnvara.nl
. Like ook de Belbus op
Facebook
en volg de Belbus op
Twitter
!