Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Belbus: 2,5 maand niet kunnen bellen door Simpel
13-01-2018
•
leestijd 2 minuten
•
75 keer bekeken
•
Afgelopen zomer ziet Albert Janson een aantrekkelijke reclame van Simpel op tv. Een telefoonabonnement kost maar 5 euro per maand en de eerste drie maanden zelfs maar 1 euro! Dat lijkt Albert wel wat en hij vraagt de overstap van T-Mobile naar Simpel aan. Twee dagen later zou hij een brief met de nieuwe simkaart in de bus krijgen. De brief komt wel, maar de simkaart is eruit gescheurd. Albert belt meteen naar Simpel om te vertellen dat de kaart is gestolen en dat deze geblokkeerd moet worden.
Geen abonnement
Meteen krijgt Albert een nieuwe opgestuurd en 8 september zal zijn abonnement bij Simpel ingaan. Dan blijkt dat het abonnement helemaal niet ingaat. Albert kan niet bellen en niet internetten met zijn telefoon. Hij kan alleen gebeld worden. Dit is absoluut niet handig, want zijn nieuwe huis is in aanbouw. Hij moet veel overleggen met de aannemer, maar dat is op deze manier erg lastig. Dit moet nu allemaal met de geringe belminuten van zijn vrouw.
Kastje naar de muur
Albert belt en mailt ontzettend vaak naar Simpel. Telkens krijgt hij een andere medewerker te spreken en moet hij het hele probleem opnieuw uitleggen. Eindelijk komt een medewerker met een goede oplossing. Ze cancelen de aanvraag en vragen opnieuw een abonnement aan, maar ook dit lukt niet. Albert krijgt gewoon een berichtje “morgen gaat uw abonnement in”, maar er gebeurt weer helemaal niks.
Belbus
In totaal heeft Albert 40 keer contact gehad met Simpel. Iedereen stuurt het weer door naar een andere afdeling, maar niemand kan het oplossen. 2,5 maand later is Albert het zat en neemt hij contact op met De Belbus om hulp te krijgen van Amber.
Oplossing
Eigenaar en oprichter van Simpel, Jasper de Rooij, komt met de verlossende woorden dat dit probleem met 1 druk op de knop op te lossen is. Toen de simkaart in het begin is gestolen, is de status ‘lost/stolen’ in het systeem gezet. Dit mag eigenlijk alleen bij al geactiveerde simkaarten, maar omdat deze nog niet geactiveerd was kan er geen nieuw abonnement ingaan tot die status is weggehaald. Alle medewerkers die Albert heeft gesproken hebben dit over het hoofd gezien. Nu is het verholpen en kan Albert eindelijk weer bellen. Ook krijgt hij een vergoeding voor gemaakte kosten door dit probleem.