Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belastingtelefoon helpt zoeken op site fiscus

15-12-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Belastingdienst_31.jpg
De Belastingtelefoon gaat mensen die bellen met vragen, vaker helpen het antwoord zelf te vinden op de website van de Belastingdienst. Het afgelopen jaar is daar al mee proefgedraaid en dat wordt nu uitgebreid. Volgens de Belastingdienst zijn de antwoorden op de meeste vragen gewoon op de site te vinden. Het past ook in het streven van de fiscus om zo veel mogelijk digitaal af te handelen.
Jaarlijks tussen de 15 en 16 miljoen vragen
De Belastingtelefoon behandelt jaarlijks tussen de 15 en 16 miljoen vragen. Ongeveer 90 procent daarvan wordt goed beantwoord. Volgens onderzoek door bureau Ipsos wordt de 10 procent complexe vragen (ongeveer anderhalf miljoen telefoontjes) voor ongeveer de helft als 'onacceptabel' beantwoord.
Complexe vragen
Die complexe vragen lenen zich niet voor de massale beantwoording waar de Belastingtelefoon voor is bedoeld. De Belastingdienst wil de vragen die medewerkers van de Belastingtelefoon eigenlijk niet kunnen beantwoorden, daarom doorverwijzen naar externe, commerciële fiscaal adviseurs. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!