Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Begraafplaats werft klandizie

22-05-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
begraafplaats_kruis_08.jpg
Begraafplaatsen hebben steeds vaker moeite het hoofd financieel boven water te houden. Ze moeten hun toevlucht nemen tot het maken van reclame of het starten van horeca, meldt De Telegraaf.
'Week van de begraafplaats'
In en rond Amsterdam rijden volgende week 25 bussen rond met wervende teksten in het kader van de ’Week van de Begraafplaats’. Voor het eerst doen veertig Nederlandse ondernemingen mee aan het Europese initiatief, dat plaatsvindt tussen 31 mei en 8 juni. Steeds meer Nederlanders, in 2012 60 procent, laten zich namelijk cremeren.
Nieuw concept
„Het komt ons bepaald niet meer aanwaaien'', zegt Anja Vink, directeur van Begraafplaats Buitenveldert in Amsterdam. ,,Naast 24-uurs service hebben we bijvoorbeeld een brasserie geopend. We werken nu aan een concept waarmee we mensen ’een graf zonder zorgen’ kunnen bieden.''
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!