Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Autoriteit: Klant met reisvoucher mag niet de dupe worden

16-03-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
97 keer bekeken
  •  
ACM logo 930x520
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) benadrukt nogmaals dat consumenten die een voucher hebben gekregen voor een pakketreis, na een jaar hun geld terug moeten krijgen. Reisorganisaties moeten zich daarvoor inzetten, waarschuwt de autoriteit. Als bedrijven niet genoeg doen, dan treedt de marktwaakhond op. Consumenten mogen niet de dupe worden.
Begin dit jaar had de ACM al duidelijk gemaakt dat het strikt zou toezien op het terugbetalen van de uitgegeven reisvouchers. Corendon gaf afgelopen weekeinde aan dat de organisatie niet in staat is tijdig te beginnen met terugbetalingen, als het door de overheid aangekondigde garantiefonds niet beschikbaar is.

Garantiefonds

Het voucherfonds werd in december door het kabinet beloofd. In dat fonds moet 400 miljoen euro gaan zitten. Bedrijven die zelf niet genoeg geld in kas hebben zouden hier aanspraak op kunnen maken. Het is nu alleen nog wachten op de goedkeuring van de Europese Commissie.

Meldpunt

De Consumentenbond heeft een meldpunt geopend waar reizigers met een bijna verlopen coronavoucher zich kunnen melden en die nog geen geld hebben teruggekregen. De bond wil weten of reizigers hun geld van de reisorganisaties wel hebben ontvangen. ANP
Bekijk de reportage van Kassa over verlopen reisvouchers hieronder.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!