Mitsubishi verlaagt prijs van i-MiEV
03-07-2014
• leestijd 1 minuten
Mitsubishi Motors bracht elektrisch rijden in 2010 naar Nederland met de eerste volledig elektrisch aangedreven, in seriegebouwde, productieauto: de i-MiEV. Aangezien het met de verkopen, mede dankzij de hoge prijs, niet heel erg storm liep heeft de Japanse autofabrikant de prijs verlaagd tot onder de 20 mille.
De i-MiEV is met een vanafprijs van €19.990 de voordeligste volledig elektrisch aangedreven auto van Nederland. Bovendien is de batterij inbegrepen in de prijs van de auto en betaalt de koper geen aanvullende maandkosten voor het 16 kWh-accupakket in vergelijking met de Renault ZOE.
Actieradius
Met volledig geladen accupakket bedraagt de actieradius van de i-MiEV volgens de Europese testcyclus (EG 715/2007) 160 kilometer. In de praktijk voldoende voor dagelijks gebruik. Via een mode-3 (Mennekes) laadkabel is het accupakket in zes uur volledig opgeladen. Met een snellader is het accupakket binnen dertig minuten alweer voor 80 procent gevuld.
Uitrusting
Ondanks de scherper gestelde prijs blijven uitrusting en specificaties ongewijzigd. De Mitsubishi i-MiEV is standaard voorzien van onder meer airco, verwarmbare voorstoelen, elektrisch bedienbare zijruiten en (verwarmbare) buitenspiegels, centrale deurvergrendeling, radio met cd-speler inclusief USB aansluiting, zes airbags, een in delen neerklapbare achterbank, een met leder bekleed stuurwiel en dito versnellingspookknop, privacy glass, led-achterlichten, een in hoogte verstelbare bestuurderstoel en de i-MiEV-remote control om het laden van de auto op afstand te bedienen.