Kassamailbox: Postbank probeert onder mooie offerte uit te komen.
15-09-2005
• leestijd 1 minuten
Ron van Twuijver heeft een hypotheek lopen bij de Postbank. Deze zomer liep de rente-vaste periode af. Hij kreeg een offerte met een mooi voorstel: 10 jaar vaste voor 2,61 % rente. Daar kon geen andere aanbieder tegenop. Dus de offerte ging onmiddellijk getekend retour.
Maar een paar weken later kreeg hij een nieuwe, veel slechtere offerte van de Postbank. In de eerdere offerte zat een fout, die moest hij maar beschouwen als niet ontvangen.
De nieuwe offerte had een rente van 4,52 % en die rente zou in de komende 10 jaar nog met maximaal 1,5 % kunnen stijgen. Van Twuijver liet de Postbank weten niet accoord te gaan met het nieuwe voorstel en te willen vasthouden aan de oorspronkelijke offerte. Omdat hij van de klantenservice gehoord had dat er nog tientallen mensen zo’n ‘verkeerde’ offerte hadden gekregen, schakelde hij ook Kassa in.
En wij belden natuurlijk met de Postbank. De woordvoerder liet een paar dagen later weten dat er inderdaad 69 klanten waren die een te mooie offerte hadden gekregen. Omdat meneer van Twuijver tijdig de oorspronkelijke offerte ondertekend had teruggestuurd, zal hij ‘uit coulance’ van het oorspronkelijke aanbod gebruik kunnen maken. Volgens de woordvoerder zal dit ook gelden voor een paar andere klanten die op tijd hebben gereageerd. De anderen hebben helaas pech gehad.
Foutje bedankt, zullen we maar zeggen…