Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Antirimpelreclame misleidend

10-01-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
dermatologie_05.jpg
Een advertentie waarin cosmeticabedrijf Vichy zijn antirimpelcrème een langdurig liftend effect toedicht, is misleidend. Dat oordeelde de Reclame Code Commissie (RCC) na een klacht van programmamaakster Jetske van den Elsen. De commissie wil dat het cosmeticabedrijf niet meer op deze wijze reclame maakt.
De uitspraak is nog niet onherroepelijk, benadrukte een woordvoerster van de commissie dinsdag. Vichy is in beroep gegaan. Van den Elsen ging op zoek naar de werking van antirimpelcrèmes voor het nieuwe NCRV-programma Van den Elsen wacht op antwoord. De eerste aflevering is woensdagavond te zien op Nederland 2.
De programmamaakster wond zich op over een advertentie in tijdschrift Linda, waarin wordt beweerd dat de crème een 'langdurig liftend effect' heeft en de huid 'volledig transformeert na 4 dagen'. Volgens Vichy bewijzen octrooien en wetenschappelijke studies deze beweringen. Maar de fabrikant wil die documenten niet overleggen, omdat ze stelt dat Van den Elsen juist de procedure heeft aangespannen om aan die informatie te komen.
Een woordvoerster van het cosmeticamerk liet weten achter de kwaliteit van haar producten en de oprechtheid van haar reclames te staan. ,,Daarom hebben wij hoger beroep aangetekend tegen deze uitspraak. Tot er een uitspraak is in hoger beroep, zien wij ook geen reden de campagne op te schorten.'' ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!