Albert Heijn is volgens merkactivatiebureau Activate&co en Trendbox het meest succesvol als het gaat om commerciële acties rond Europese- en wereldkampioenschappen voetbal, gemeten sinds het EK van 2000. De supermarktketen, die nog niets wil loslaten over de actie rond het EK van deze zomer, neemt met de Welpies en de Beesies de eerste en tweede plaats in. Heineken komt drie keer voor in de ‘Oranje top 15 aller tijden’.
Het WK in Zuid-Afrika, waar het Nederlandse elftal in 2010 de finale bereikte, is met zes noteringen het best vertegenwoordigde voetbaltoernooi in de lijst. Een overzicht:
Albert Heijn (Welpies, 2008), 2. Albert Heijn (Beesies, 2010), 3. Amstel (Voetbalkrat, 2000), 4. Heineken (Heinekenhoed, 2000), 5. Campina (Oranjevla, 2000), 6. Bavaria (DutchDress, 2010), 7. Calvé (Sauzen in tenue, 2006), 8. M&M (Peanutball, 2008), 9. Heineken (Geheime wapen, 2006), 10. Grolsch (Koelserver, 2010), 11. Honig (WK shirtnaam, 2006), 12. Heineken (Luidsprekerhoed, 2004), 13. Etos (Bedelarmbanden, 2010), 14. Nuon (Energieshirt, 2010), 15. Plus (Juichbandjes, 2010).