Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Albert Heijn past beleid bonuskaart aan

12-11-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Logo_AlbertHeijn_02.jpg
Supermarktketen Albert Heijn gaat zich met zijn voordeelacties met de bonuskaart aan de privacyregels houden. Daardoor is er geen sprake meer van overtredingen van de Wet bescherming persoonsgegevens. Voor het opleggen van sancties is dus geen aanleiding meer. Het College bescherming persoonsgegevens (CBP) heeft dat maandag bekendgemaakt.
Persoonlijke aanbiedingen
In januari kondigde Albert Heijn aan dat het bedrijf klanten zou gaan benaderen met persoonlijke aanbiedingen en acties op basis van gegevens die zijn verzameld via de persoonsgebonden bonuskaart 'Mijn Bonus'. De grootgrutter vroeg weliswaar toestemming aan de klanten, maar voldeed daarbij volgens het CBP niet aan de eisen. Zo moet een klant onder meer goed worden geïnformeerd om de toestemming rechtsgeldig te laten zijn.
Programma opgeschort
Inmiddels heeft AH zijn programma met de bonuskaart opgeschort, constateert het CBP. Het gaat opnieuw toestemming aan de klanten vragen, maar dan op de manier die de wet voorschrijft.
Start programma
Wanneer het programma alsnog van start gaat, is nog niet bekend, zegt een woordvoerder van AH. Hij onderstreept dat de bonuskaart zoals die in omloop is, gewoon gebruikt kan blijven worden.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!