Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Albert Heijn op de vingers getikt

02-09-2015
leestijd 1 minuten
147 keer bekeken
Albert_Heijn_12.jpg
Albert Heijn had in een reclamefolder een aanbieding staan voor een AH-pastamachine, terwijl op de bijbehorende foto een ander merk te zien was. Een klant klaagde om die reden de Albert Heijn aan.
Marcato
Een klant bestelde de pastamachine en dacht dat hij een Italiaanse Marcato (die op de foto stond) zou krijgen, ook al stond er in de omschrijving dat het om een ‘AH Pastamachine’ ging. De klant kreeg geen Marcato, maar een pastamaker van het AH-huismerk. De klant weet uit eigen ervaring het verschil tussen een Marcato en een AH-huismerk machine.
Commissie
De klant stapte naar de Reclame Code Commissie. De commissie oordeelde 25 augustus dat de reclame van Albert Heijn misleidend was. Door een verkeerde afbeelding te gebruiken, kan de klant (terecht) ervan uitgaan dat de aanbieding om het model van de foto gaat.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor