Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

AFM mag lakse verzekeraars beboeten

09-03-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
verzekeren_spaarvarken_15.jpg
Verzekeraars die niet hun best doen om klanten met een woekerpolis te helpen aan een beter alternatief, kunnen een boete krijgen van toezichthouder AFM. Dat meldt het FD.
Actief benaderen
Met deze bevoegdheid, waarvoor het ministerie van Financiën maandag een consultatiedocument publiceert, kan de AFM verzekeraars dwingen om hun klanten actief te benaderen. De AFM gaat eisen dat alle klanten deze behandeling krijgen.
Klanten van beleggingspolissen
De stap betekent dat verzekeraars het woekerdossier voorlopig niet kunnen laten rusten. Ze moeten de klanten van beleggingspolissen, zoals ze officieel heten, benaderen met ten minste twee brieven en telefoontjes op meerdere tijdstippen.
Hoge kosten
De nieuwe bevoegdheid staat los van de sluimerende claims rond de woekerpolissen. Claimclubs richten zich vooral op de hoge kosten en daardoor gemiste rendementen tot nu toe, terwijl de AFM zich richt op de situatie in de resterende periode. ANP/Financieele Dagblad
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!